.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احتمال تباني 20 ميلياردي در ماجراي باغ روس هاي گرگان

 از تخريب شبانه و عجولانه ديوار باغ روس ها و بعضي موضوعات ديگر مرتبط به آن، مشخص بود كه در پس پرده ، ماجراهاي ديگري در جريان است و اين ملك 20 ميلياردي خيلي ها را وسوسه كرده است .

به گزارش شمال نيوز به نقل از گلستان ما ؛ باغ منتسب به روس ها در گرگان با مساحت حدود 10/000 مترمربع در نقطه مركزي گرگان و جنب پارك شهر قرار دارد . اين مكان بيش از يكصد سال پيش توسط حكومت قاجاريه به اجاره 99 ساله دولت روس در آمد و حدود 4 سال قبل ( سال 1388 ) مدت اين قرارداد به پايان رسيده است .

با توجه به پايان مدت قرارداد مذكور ، هنوز دولت روسيه به صورت رسمي و مكتوب اين باغ را به وزارت امور خارجه دولت ايران تحويل نداده و قرارداد 99 سال اين باغ رسما فسخ نشده است .

در جريان تخريب ديوار ، فنس كشي و سنگفرش نمودن پياده روي سمت ديوار باغ روس ها در مسير امامزاده بي بي حور و مسير پارك شهر در سال 87 ، نماينده سفارت روسيه در تمامي مراحل انجام كار حضور داشته و بر جزئيات اجراي آن نظارت مي كرده است .

اما در ماجراي تخريب شبانه چهارشنبه 92/2/18 ، نه تنها هيچ مسئولي از سفارت دولت روسيه حاضر نبود بلكه هيچ مقام مسئول و يا نماينده هيچ مقام مسئولي از استان و شهر گرگان هم حضور نداشت و با توجه به ساعت و سرعت تخريب و عدم پاسخ گويي افرادي كه سر صحنه و همراه يك دستگاه لودر مشغول تخريب ديوار بودند ، مي شد به راحتي فهميد كه يك جاي كار مي لنگد .

البته فرداي آن روز ( پنجشنبه 92/2/19 ) و در واكنشي عجولانه به انتشار خبر و عكس هاي تخريب شبانه باغ ، عنوان شد كه اين تخريب بخاطر جلوگيري از ريزش احتمالي ديوار و حفظ جان شهروندان ، انجام شده است .

اما وضعيت موجود ضخامت ديوار و مصالح بكار رفته و مشاهدات عيني و بيان دلسوزي از نوع خاله خرسه ، نشان مي داد كه اين دليل خيلي منطقي و عقلاني به نظر نمي رسد .

با انتشار اخبار و عكسهاي تخريب شبانه ديوار باغ روس ها در گرگان توسط پايگاه خبري " گلستان ما " و باز نشر وسيع آن در سطح ساير رسانه هاي مجازي و مكتوب محلي و برجسته شدن يكباره موضوع باغ روس ها ، حرف ها و شواهد و مستندات گوناگوني در مورد تاريخچه و حال حاضر اين باغ مطرح شد .

آنچه از ميان همه اين مطالب جلب توجه مي كرد اين بود كه با پايان يافتن مدت قرارداد مذكور با دولت روسيه و كمرنگ شدن حضور و پيگيري هاي آنان ، برخي معارضين ملكي اين باغ به ميدان بيايند و به دنبال تصاحب اين ملك ارزشمند باشند .

اين ملك ارزشمند 2 معارض حقيقي دارد ، معارض اصلي اين ملك آقاي ( ز ) ساكن گرگان و معارض ديگر خانم ( ت ) ساكن تهران هستند كه اين روزها هر دو به تكاپو افتاده اند و احتمالا تخريب شبانه ديوار به منظور سنجش حساسيت ها در خصوص اين باغ بوده است .

در لا به لاي اخبار و مطالب مختلف كم كم ابعاد پنهاني تر ماجرا خودنمايي كرد و از تخريب شبانه و واكنش هاي عجولانه تا حدودي پرده برداري شد كه حكايت از يك توافق پنهان بين معارض اصلي باغ آقاي ( ز ) و يكي از مسئولين ذي نفوذ شهر به عمل آمده است تا هر يك در آزادسازي اين ملك نقشي ايفا كنند و در نهايت ملك مذكور به صورت 50 – 50 بين آنان تقسيم شود .

مطابق اين توافق مقرر مي شود تا آقاي ( ز ) به عنوان معارض اصلي ملك وارد صحنه شده و با انجام يك سري كارهاي سنگين قضايي و حقوقي آزادسازي ملك را تا سطح وزارت امور خارجه پيگيري كند و از طرفي آْن مقام ذي نفوذ براي در اختيار قرار گرفتن ملك به آقاي (ز) زمينه سازي لازم استاني را به عمل آورد و مصوبات قانوني لازم را از نهادهاي شهري گرگان اخذ كند .

بر آوردهاي ريالي صورت گرفته از قيمت تقريب اين باغ يك هكتاري از قرار متري 2 ميليون تومان چيزي حدود 20 ميليارد تومان مي شود كه اين رقم هر كسي را براي بدست آوردن آن وسوسه مي كند .

در اين ميان سخن از يك تباني بزرگ در شهر گرگان در جريان است و لذا تكاپوهايي در شورا و شهرداري گرگان توسط برخي افراد آغاز شده تا روند باز پس گيري باغ روسها و تحويل آن به معارضين پله پله انجام شود .

از آنجا كه اين ملكه جزء اموال سفارتي وزارت امور خارجه دولت ايران مي باشد ، لازم است تا پس از فسخ رسمي قرارداد با دولت روسيه ، در اختيار اين وزارت خانه قرار گيرد و وزارت خارجه با نظر ساير ادارات و دستگاه هاي مسئول ملي و استاني اين ملك را تعيين تكليف نمايد .

در هر صورت اين قضيه به همين سادگي كه گفته شد نيست و ابعاد پيچيده تخريب شبانه ديوار باغ روس ها و ماجراهاي پشت پرده آن بيشتر از اين است و در مراحل بعدي شاهد رمزگشايي از اين تباني ميلياردي در گرگان خواهيم بود .

لذا لازم است نهادهاي مختلف دخيل در اين موضوع اعم از دستگاه قضايي ، استانداري ، اداره اطلاعات ، ميراث فرهنگي ، شوراي شهر و شهرداري گرگان و ... با ورود جدي و دقيق در اين ماجرا و بدست گرفتن سير مراحل باز پس گيري اين باغ از دولت روسيه و بهره برداري قانوني و مناسب از آن اقدام نمايند و جلوي فسادهاي مالي بزرگ احتمالي كه بابت اين باغ ممكن است به وقوع بپيوندد بگيرند . /ف250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.095 seconds.